Spotify’da dinlemek için buraya tıklayabilirsiniz… BiliyorumBana değilKapılardan taşan bir kalabalıkMeşhurları görmek için…Bak!Bak…aaa…o da burda.O da orda deyipBeni musalla taşında unutanları görüyorum.Ve duyuyorum.İmamın okuduğu tiradını.Ve sonrasını…Merhum’u nasıl bilirdiniz?Bir kişinin bileBenim için kötüydü diyemediĝini duyuyorum.Ve hayatımda ilk defa katıla katıla gülüyorum, çünkü;Daha kırkım dolmadan,unutulacaĝımı biliyorum..Yaşlı bir selvi gölgesindeYılların yorgunluğunu çıkartıyorum.Şeytan oturmuş tam karşısında, beni kolluyor.Espri yapıyorum, gülmüyor.Acaba …
Spotify’da dinlemek için buraya tıklayabilirsiniz… Ahzap Suresinin, 37. ayetinin iniş sebebi Hz. Peygamberi veya Zeyneb’i savunmak için değil; adını vererek direkt Zeyd’i savunmak için geldi. Şöyle ki; 1- Zeyd yağmada ele geçirilip Mekke’ye getirilmiş köledir. Köleler Mekke’de ağır derece aşağılanmakta, insan yerine konmamaktadır. Yağmada devşirilerek geçmişi, ailesi, adı, kabilesi, ulusu, tüm aidiyetleri unutturulmakta, bir Kureyş …
Tüm bölümleri tek bir Spotify listesinde dinlemek için buraya tıklayabilirsiniz… Moderatörlüğünü Mustafa Uysal’ın yaptığı, sunumunu Süleyman Demir’in gerçekleştirdiği 15 günde bir cuma akşamları youtube kanalımızdan canlı olarak yayınladığımız Kur’an Kavramlarının kök anlamlarının, Kur’an haritası kullanılarak kitap içerisindeki bütüncül anlamını keşfe çıkılan “Kavramların Mevzisi” adlı çalıştayımızın giriş bölümünde metodu ve usulü konuştuk. İslam’a bakış açınızı değiştirecek …
Kur’an’da inanılacak şeylerin sayıldığı 2 Bakara/177, 285; 4 Nisâ/136 gibi ayetlerde kadere/kazaya iman, şeklinde bir inancın bulunmadığını görüyoruz. “Bu ayetlerde ve ilgili diğer ayetlerde toplam olarak iman esası beş olarak verilmektedir. Bu esaslar birer, ikişer veya üçer, dörder olmak üzere başka ayetlerde de (4 Nisâ/36, 38, 135; 64 Teğabun/8; 5 Maide/81; 9 Tevbe/44; 16 Nahl/105 …
“(O gün) Rasul diyecek ki, ’Ya Rabbi! Benim kavmim bu kur’an’ı mehcûr bıraktı” [Fur-kan/30] Gerçekten bu Kur’an terk edilmiştir. Ona devri geçmiş muamelesi yapılmıştır. Gerçekten bugün halk islamında onun yeri bambaşka kültürlerle doldurulmuştur. (Mehcur: bırakılmış, terk edilmiş demektir. Terk edilmiş aşık, manasına da gelmektedir.)Artık Kur’an (çok okunan kitap), Mushaf olmuştur. Kıraat, tilavet oldu. Tertil (sindire …