Kur’an Sadece Araplar İçin Midir?

0
466

Cevap:

Kur’an’ın sadece Araplar için olduğu iddia edilmektedir. Genelde bu iddialar bir takım ayetlerin çarpıtmasına dayanıyor. Şimdi bu iddiaların nasıl asılsız olduğunu görelim;

  • Allah İbrahim suresinin 1. ayetinde Kur’an’ın tüm insanlık için olduğunu açık bir şekilde vurguluyor:
    Bu kitap Rablerinin izniyle insanları karanlıklardan aydınlığa, üstün kudret sahibi ve övgüye lâyık olan Allah’ın yoluna çıkarman için sana indirdiğimiz bir kitaptır.

Madem Kur’an tüm insanlara değil o zaman neden bu ayette insanlar kelimesi kullanılmıştır ?

Belki inanmamakta direten kişi diyecek ki Muhammed aslında Arapları kast ediyordu bunu yanlışlıkla ağzından kaçırdı. Peki öyleyse bir başka ayete bakalım:

  • İşte bu (Kur’an), kendisiyle uyarılsınlar, Allah’ın ancak bir tek İlah olduğunu bilsinler ve akıl sahipleri iyice düşünüp öğüt alsınlar diye insanlara (gönderilmiş) bir bildiridir. (ibrahim suresi 52. ayet)

Hadi bunu da ağzından kaçırdı diyelim (haşa!). Peki ya şu ayet:

  • Biz seni bütün insanlara ancak müjdeleyici ve uyarıcı olarak gönderdik; fakat insanların çoğu bunu bilmezler. (Sebe suresi 28. ayet)

Görmüş olduğunuz gibi Kur’an’ın tüm insanlar için olduğu Kur’an’da çok açık bir şekilde belirtilmiştir.

***

Şimdi de bu konuda çok çarpıtılan ayetlere bakalım:

  • Şehirlerin anası (olan Mekkede) ve onun çevresinde bulunanları UYARMAN ve asla şüphe olmayan toplanma günüyle onları korkutman için, SANA böyle Arapça bir Kur’an VAHYETTİK. Onlardan bir kısmı cennete, bir kısmı da cehenneme girecektir. (şura suresi 7. ayet)

Bu ayet Kur’an sadece Mekkeliler için diye çarpıtılıyor.

Bu ayet açıkça peygambere hitap eden bir ayettir (bir ayet öncesine de bakabilirsiniz). Ayette ”sana vahyettik” diye bir hitap vardır. Bu ayette peygamberin görevinden bahsedilmektedir. Peygamberin ömrü ve imkanı kısıtlı olduğu için doğal olarak sadece Mekke ve çevresini uyarmakla görevliydi. Bu ayette Kur’an’ın sadece Mekkeliler için olduğu ne yazmaktadır ne de anlaşılmaktadır.

Bu ayet peygambere hitap ediyor olmasaydı bile sorun olmazdı çünkü ayette SADECE Mekke ve çevresini uyarman için demiyor. Sadece Mekke ve Mekke kesinlikle aynı şey değildir.

  • Biz Kur’ân’ı yabancı bir dilde indirseydik, Âyetleri açıklansaydı ya! Araplara yabancı dilde kitap olur mu? diyeceklerdi. De ki: iman edenler için o hidayet ve şifadır. (Fussilet suresi 44. ayet)

Allah birçok ayette anlayasınız diye biz onu Arapça Kur’an yaptık tarzı ifadeler kullanıyor. Kur’an’ın Arapça olmasının tek sebebi gönderilen elçinin konuştuğu dilin ve hitap ettiği ilk çevrenin Arapça konuşuyor olmasıdır. Allah’ın bu ayetlerde vurgulamak istediği şey Allah’ın insanlara anlaşılır kitap göndermesidir. Allah doğrudan yabancı bir dilde uyarmış olsaydı bu mantıksız olurdu. Bu nedenle müslümanlık imtihanına tabi tutulmak için o kitabı anlamak gerekir.

***

Kur’an’ın indirilişinden sonra Kur’an farklı dillere çevirilmeye başlamıştır ve bugün Kur’an çevirisi neredeyse bütün dillerde mevcuttur.

-Bugün bir Çinliye Kur’an’ı okuyabiliyor musun diye sorduğumuzda evet diyecektir.
-Bugün bir Hintliye Kur’an’ı okuyabiliyor musun diye sorduğumuzda evet diyecektir.
-Bugün bir Norveçliye Kur’an’ı okuyabiliyor musun diye sorduğumuzda evet diyecektir.

Henüz Çince Kur’an yokken o çinlilere ne olacak diye soruyarsanız bunun cevabını Kur’an zaten bize bildirmiş. Kur’an’ın çevirisine ulaşmamış insanlar Kur’an’a hiç ulaşmamış konumundadırlar ve İsra Suresinin 15. ayetine göre bu insanların hiçbir sorumluluğu yoktur. Yani bu insanlar müslüman olarak ölmediler diye sorumlu tutulmayacaklardır. [bkz: Biz bir resul göndermeden hiç kimseyi cezalandırmayız (isra 15)]

Biz Kur’ân’ı yabancı bir dilde indirseydik, Âyetleri açıklansaydı ya! Araplara yabancı dilde kitap olur mu? diyeceklerdi. Ayetindeki Araplar ve çevirisiz Kur’an’a ulaşanlar aynı konumda değildir. Arada ince bir fark var. Arapları peygamber doğrudan kendi dilinde uyarmışken çevirisiz Kur’an’a ulaşanlar doğrudan peygamber tarafından uyarılmamışlardır. Bu yüzden aslında kimseye yabancı dilde bir Kur’an da indirilmemiştir.

Görmüş olduğunuz gibi en başta vermiş olduğumuz ayetlerde Kuranın tüm insanlar için olduğu gayet açıktır ve buna karşı öne sürülen ayetlerin bu iddiayı destekleyen hiçbir yanı yoktur. Zaten peygamberin Arabın Arap olmayana ve Arap olmayanın Arap olana hiçbir üstünlüğü yoktur dediğine dair birçok hadis rivayeti de mevcuttur.

Ayrıca bu iddia mantıksal açıdan da çok saçma bir iddiadır. Eğer peygamber kendi bu dini uydurmuşsa neden sadece Araplara yönelik olmasını istesin ki? Şahsi çıkarları olan bir kişi sadece bir ırkla sınırlı kalmaz tüm insanlara yönelik bir kitap yazar.

0hakikat0

REKLAM GELİRLERİMİZ ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE BURS OLARAK İNFAK EDİLMEKTEDİR.
REKLAM GELİRLERİMİZ ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE BURS OLARAK İNFAK EDİLMEKTEDİR.